29 Mayıs 2016 Pazar

Ana Sayfa » , , » 1980'li Yıllar ve İtici Modası - Geçmiş Modası

1980'li Yıllar ve İtici Modası - Geçmiş Modası

29 Mayıs 2016 Pazar
Benim doğduğum yıllar 1980'ler. Aslında moda tarihinde en çok hatırlanır olan yıllardan biridir 80'ler. Kesinlikle örnek alınası olmayan ve bugün herkese ben bunları nasıl giymişim derdirten garip giysilerle dolu bir yıl. Sadece kıyafet olarak da garip değil. Saçlar, aksesuarlar da oldukça itici bana göre. Tabii ki bu iticilik 1980'li yılların moda tarihinde hatırlanır bir dönem olmasını sağlıyor.



1980'li yıllar denilince benim ilk aklıma gelenlerden biri geniş omuzlar ve bunu sağlayan vatkalar. Vatkalar omuzları geniş gösterdiği için aslında bel ile olan orantıyı da sağlıyor ama nedense benim çok sevmediğim bir olay vatkalar. Kadın dediğin narin, ince görünmeli, koca omuzlu değil. Olaydaki kötülük sadece vatka ile de sınırlı değil gördüğünüz gibi. Bu kadar parlak ve neon renkler de hiç bana göre değil. Tam bir renk cümbüşü.


Özellikle benim gibi eski Türk filmlerini çok seviyorsanız kesinlikle bu modaya da hakimsinizdir. Hülya Avşarı, Ahu Tuğba'yı bu garip kıyafetlerle ve aslan yelesi saçlarla hatırlayabilirsiniz. 1980'li yılların en garip tarzı kesinlikle neon renkli taytlar ve bileklerdeki tozluklarla kombinlenmiş spor kıyafetleri bana göre. Aerobik hareketlerin en revaçta olduğu yıllar olduğu için sanırım.


Tüm bu garip ve itici tarzlara rağmen yine de sanki en samimi en içten yıllardı. Şimdilerde ölen komşuluklar, insan ilişkileri o yıllarda çok daha güzeldi. Benim hatırlayabildiğim çocukluk anılarım 80'lerin sonu 90'lar başına denk geldi ve ben çok mutlu, çok da şanslı bir çocuk olduğumu düşünüyorum. Tabii çocukluk anılarıma doğru düşüncelere dalar ve sizlere anlatmaya başlarsam bu yazının ucu bucağı olmaz o nedenle yazıma burada son vermek istiyorum. Ha bir de 1980'li yıllardaki en garip çanta modası neydi derseniz, o da tabii ki bel çantaları. Şimdi bir bel çantası olsa takar mıydınız?

16 yorum:

  1. Ben bu yılın ve 90 lı yılların modasını hiç sevemedim nedense. vatka bana antipatik geliyor ondan sanırım:)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten tam bir renk cümbüşü makyajları da öyle :) birde vatka hakketten kötü duruyor bel incecik omuzlar upuzun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok orantısız bir görüntü oluşturuyorlar.

      Sil
  3. Zamanda yolculuk ne güzeldi, giyim tarzı benim de ilgimi çekmese de ruhu olan yıllar kesinlikle..Şimdi ki mekanikleşmiş hayatlara bakınca insan yanlış çağda yaşamış olduğuna serzeniş ediyor..

    YanıtlaSil
  4. Ne iyi yapmışsınız. Şöyle bir geçmişe yolculuk yaptırdınız beni.

    YanıtlaSil
  5. Herseye ragmen bu kotu mofası da dahil 80'ler guzeldi. 90'larda aynı sekilde.

    YanıtlaSil
  6. 80lerin giyim kuşamını gülünç ve abartılı bulsam da tatlı bir nostalji duygusuyla müziklerini, filmlerini severim, eski dergi görsellerine bakmayı da, çünkü bana çocukluğumu hatırlatıyor ^^

    YanıtlaSil
  7. Bel çantası tekrar moda olacakmış diye okudum o.O 80 doğumluyum ben de, o rüküşlüğe rağmen en sevdiğim yıllar, çocukluk yıllarım <3

    YanıtlaSil
  8. Ne çok giyerdik o vatkalı kıyafetleri...Şimdi eski fotolarıma bakınca nasıl giymişiz diyorum ben..

    YanıtlaSil
  9. renkler muhtesem cıvıl cıvıl ne guzel

    YanıtlaSil
  10. Vatkaları ben de oldum olası sevmem... Ama yine de 80'li yılları hatırlatan güzel yanları var tabi..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. 80 ve 90li yillar modada en nefret ettiklerim.

    YanıtlaSil
  12. saçlar vardı birde kuş yuvası bülbül yuvası lise zamanında yapmışlığım vardı şimdi mi aslaaa :))

    YanıtlaSil
  13. 80 leri çok severim :-)) çok eğlenceliydi :-))

    YanıtlaSil
  14. bel çantaları tekrar moda oldu

    YanıtlaSil