21 Ocak 2016 Perşembe

Ana Sayfa » , , » Goji Berry Üzümü Nedir ve Faydaları Nelerdir?

Goji Berry Üzümü Nedir ve Faydaları Nelerdir?

21 Ocak 2016 Perşembe
Son zamanlarda hayatımıza bir goji berry üzümü girdi. Peki nedir bu goji berry üzümü diye siz de benim gibi merak ettiyseniz yazımı okumaya devam edin. Aslında bu meyveyi ilk önce zayıflama reklamlarında gördüm. Bu meyve ile zayıflandığını iddia eden reklamları çok da kale almadığımı söylemeliyim. Sonrasında ise o kadar sık görmeye başladım ki bu goji berry üzümünü merak ettim ve araştırmaya başladım. Zayıflama reklamında çıksa da bu meyvenin faydaları saymakla bitmiyor.



Kırmızı renkli oldukça sulu ve tatlı bir tadı olan goji berry üzümü, Çin, Tibet ve Pekin bölgesinde yetişiyor. Tabii ki biz de buralardan ithal ediyoruz bu meyveyi. Ülkemizde taze olarak bulunmuyor, sadece kurutulmuş olarak ulaşabiliyoruz. Taze olarak bu kadar uzak yoldan gelmesi pek de mümkün değil. 

Goji berry mevyesinin içerisinde 21 farklı mineral ve 18 aminoasit bulunuyormuş. Ayrıca bol miktarda vitamin de içeriyormuş. Bu kadar çok iyi içerik barındırması bana pek de inandırıcı gelmedi açıkçası ama araştırmalarımdan bu sonuç çıktı. Ne kadar doğru bilemiyorum tabii ki. Mesela portakaldan daha fazla C vitamini içeriyormuş bu goji. Zaten canım portakal en çok C vitamini içeren meyve olarak bilinse de hep bir rakibi oldu. Daha önceki yıllarda da kivi ile kıyaslanmış, bu yarıştan kivi galip çıkmıştır. Ama tabii ki daha ulaşılabilir olması sebebiyle portakalın tahtını kimse alamadı C vitamini konusunda.

Bu goji berry havuçtan da daha fazla betakaroten içeriyormuş. Düşünsenize bir meyve ile hem C vitamini hem de betakaroten alıp combo yapabiliyorsunuz. Böylelikle portakal ve havucu beraber tüketmenize gerek kalmıyor. İki besinin içerisinde bulunan şekerden de kurtulmuş oluyor muyuz acaba sadece goji berry tüketsek.

Goji berry meyvesinin zayıflama için kullanılmasının nedeni ne derseniz, bu meyve antioksidan ve hızlı bir şekilde vücuttan ödem atmanıza neden oluyor. Ayrıca mineral ve vitamin bakımından zengin olduğu için vücudumuzun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri tek bir meyve ile aldığımız için iştahımız kapanıyormuş. Ekstra besin tüketmemize gerek kalmıyormuş. Goji berry bir de metabolizma hızımızı arttırıyormuş. 

Zayıflama amaçlı olarak ortaya çıkan her tür besine şüphe ile yaklaşan biri olarak bu meyveye de önyargılıyım açıkçası. Üstelik de ülkemizde yetişen pek çok güzel meyve varken neden yurtdışından bir meyve ithal edilir anlamış değilim. Bu trendler bir türlü bitmek bilmiyor maalesef. Goji berry üzümünü hiç denemedim ama kekremsi bir tadı olduğunu okudum. Zaten böyle ekşimsi tatları da sevmeyen biri olarak hiç de heveslenmedim goji berry'i almaya ve denemeye. Aranızda bu goji berry üzümünü deneyen ve faydalarından yararlandığını düşünenler varsa, bizi bilgilendirirlerse çok sevinirim. 

16 yorum:

  1. Tamamen ticari olduğunu düşünüyorum! Elbette tabii Rabbimin yarattığı bir gıdanın yararları vardır ama bu kadarda abartılması sadece ticari bence...

    YanıtlaSil
  2. kuru olarak çok seviyorum ve yiyorum hiç öyle kekremsi bir tadı yok hafif ekşi ayrıca reçeline de bayılıyorum..:-))

    YanıtlaSil
  3. Adını çok duyuyorum ancak faydalarını bilmiyordum :))

    YanıtlaSil
  4. İş arkadaşım almış ondan denedim, tadı güzel kekremsi diye tabir edemem. Ben zayıflama amaçlı alıp kullanmam çünkü tek besinle kilo verileceğine inanmıyorum

    YanıtlaSil
  5. İşin içinde ticaret var illaki. Sonuçta zayıflama en çok kazandıran sektörlerden biri. Her kilolu bayan bunlardan en az birini denemiştir. Ben de denedim kimini. Boğazı kısıp hareket etmeden kilo verilmiyor...

    YanıtlaSil
  6. bizim coğrafyamızda şahane ürünler varken bu ticari ürünlere hiç ilgi duymuyorum.

    YanıtlaSil
  7. Dün aktarda dikkatimi çekti kurumuş hali fiyat olarak çok yüksekti..

    YanıtlaSil
  8. En çok merak ettiğim konu, eskiden yok muydu bu meyveler? Kinoalar, chia tohumları :D Bir şey moda oldumu alıyor başını gidiyor.. Hiç merak etmiyorum, mis gibi kuru üzüm yerim :D

    YanıtlaSil
  9. Adını çok duydum ama tadını bilmiyorum. Dönem dönem bazı meyveler öne çıkarılıyor ve çok faiş fiyatlara satılıyor. Bu tür ticari ürünler hiç ilgimi çekmiyor.

    YanıtlaSil
  10. Ben de kurusunu getirtmiştim aktarıma, kahvaltıda yiyordum bitirdik tekrar alınacak kuru meyveleri seviyorum , ilk olgunlaşmış halinin tadını çok merak ediyorum o şekliyle yemedim.

    YanıtlaSil
  11. Goji berry'nin faydaları saymakla bitmiyor, hiç denemediğim için ne kadar doğru bilmiyorum fakat hiçbir gıda tek başına inanı zayıflatmaya yetmez.

    YanıtlaSil
  12. Çok duydum ama hiç tatmadım:))

    YanıtlaSil
  13. Tadı ekşiyle tatlı arasında diyet yaparken ara öğünlerde tüketilebilecek bir meyve :) fakat aktarların yada reklamların söylediği gibi tek başına zayıflatma etkisi yok bence çünkü tok tutmuyor :)

    YanıtlaSil
  14. çok sevmesem de ara sıra buldukça yiyorum. güzel yazı için teşekkürler, sizi takipteyim be nde beklerim http://evriminblogu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil